Otwarcie sklepu internetowego – o czym trzeba wiedzieć?

0
1131
odsłon

Coraz więcej osób decyduje się na założenie sklepu internetowego, dzięki któremu możliwe jest rozpoczęcie swojej przygody w świecie e-commerce i pracowanie na własny rachunek. Wiąże się to oczywiście z mniejszymi lub większymi nakładami finansowymi na start, w zależności od opracowanego biznesplanu. Prowadzenie e-sklepu możliwe jest w niemalże każdej formie prawnej. 

Jak założyć sklep internetowy, o czym pamiętać?

Jeśli decydujemy się na jednoosobową działalność gospodarczą / spółkę cywilną, konieczne jest zarejestrowanie się w CEIDG. W przypadku pozostałych firm działalności spółka musi zostać zarejestrowana w KRS. Trzeba również złożyć formularz VAT-R w odpowiednim urzędzie skarbowym. Kolejną kwestią jest określenie kodów PKD dla e-sklepu. 

Podstawowym kodem PKD dla sklepów internetowych jest:

  • PKD 47.91.Z – Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet

Jeśli chodzi o formę opodatkowania to rozważmy zasady ogólne według skali podatkowej lub podatek liniowy. Kolejną sprawą jest kwestia czynnego podatnika VAT. Pamiętać trzeba też o składkach ZUS, zarządzaniu obiegiem dokumentów i magazynem, koncie firmowym, kasie fiskalnej, RODO, marketingu.  

Konkurencja na rynku ecommerce jest bardzo duża, dlatego należy znaleźć swoją niszę. Kluczowe jest sporządzenie szczegółowego biznesplanu, który pozwoli uchronić się przed popełnieniem błędów. Trzeba uwzględnić dostępne źródła finansowania, wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu, dostawców, kurierów itp. Przy tworzeniu e-sklepu trzeba mieć na uwadze potrzeby, oczekiwania i preferencje docelowej grupy potencjalnych klientów. 

Dropshipping

Jeśli planujemy otwarcie sklepu internetowego, a nie chcemy ponosić dużych kosztów związanych z zatowarowaniem magazynu, warto rozważyć działanie w modelu dropshippingowym. 

Dropshipping polega na kupowaniu towaru z hurtowni, dopiero w momencie gdy został on sprzedany na naszym sklepie. Hurtownia dropshipping wysyła wtedy towar bezpośrednio ze swojego magazynu, do klienta ze sklepu internetowego. Dzięki temu, nie musimy zamrażać gotówki i kupować towaru na nasz własny magazyn.

Więcej: https://keep-going.pl/biznes/dropshipping-na-czym-polega/

Księgowość a sklep internetowy

Do usprawnienia biznesu warto wybrać biuro rachunkowe, które będzie dla nas wsparciem merytorycznym na każdym etapie. W trakcie prowadzenia sklepu z pewnością napotkamy wiele trudności i będziemy mieli wiele pytań. Dlatego tak ważne jest wybranie księgowości, która jest biegła w danej branży. 

Biuro rachunkowe w zależności od wybranej przez nas formy prawnej, zajmie się m.in. prowadzeniem księgi przychodów i rozchodów (uproszczona księgowość), księgami rachunkowymi (pełna księgowość), czy kadrami i obsługą rachunków bankowych. 

Księgowanie faktur, wyliczanie kwot podatków do zapłacenia, czy generowanie deklaracji przez biuro rachunkowe, zmniejsza ryzyka popełnienia błędów. Co więcej dzięki odpowiednim pełnomocnictwom, księgowość wyśle wszelkie deklaracje za nas. Przy takim wyborze jesteśmy całkowicie odciążeni z formalności i możemy skupić się na rozwoju swojego biznesu.

Więcej: https://keep-going.pl/ksiegowosc-finanse/

Na rynku istnieją też biura rachunkowe pod inkubatorami przedsiębiorczości. W ramach takiej współpracy otrzymujemy jeszcze więcej! Korzystając z księgowości Keep Going Group, uzyskujemy również wsparcie w zakresie marketingu, RODO, czy IT. Inkubator zapewnia dostęp do szkoleń, sesji mentorskich oraz dostęp do zewnętrznych narzędzi online na preferencyjnych warunkach.