Obsługa informatyczna firm – 10 kluczowych korzyści

Obsługa informatyczna firm – 10 kluczowych korzyści

Firma, która korzysta z kompleksowej obsługi informatycznej, może działać sprawniej, bezpieczniej i łatwiej. Oto 10 korzyści outsourcingu IT!

Aktualnie outsourcing IT, czyli obsługa informatyczna świadczona przez zewnętrzne firmy, cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców. To nie tylko kwestia zwiększonego udziału pracy zdalnej w firmach, lecz też ogólnej tendencji do informatyzacji biznesu. Stąd też duże znaczenie w biznesie ma dziś sprawne działanie zaplecza IT.

Jakie korzyści daje obsługa informatyczna firm?

1.Dostęp do doświadczonych informatyków

Wybierając obsługę informatyczną firmy w formie outsourcingu IT, można uzyskać kompleksową pomoc oferowaną przez doświadczonych informatyków.

Zatrudnienie własnego informatyka w firmie związane jest ze sporym kosztem, dlatego świadczona przez firmę zewnętrzną obsługa pozwala na wsparcie ekspertów w dziedzinie IT bez jednoczesnego zatrudniania ich w firmie.

2.Szeroki zakres usług

Obsługa informatyczna firm pozwala na dostęp do wielu usług związanych z działalnością firmy pod kątem IT.

W ramach oferty znajdują się między innymi:

  • przygotowywanie sieci informatycznych
  • instalacja systemów i programów
  • naprawa sprzętu i akcesoriów
  • dbałość o bezpieczeństwo IT
  • stworzenie strony WWW firmy
  • konfiguracja poczty elektronicznej
  • szkolenia pracowników
  • doradztwo informatyczne

Usługi w powyższym zakresie oferuje również warszawska firma itcenter.pl, która od lat zajmuje się obsługą informatyczną firm na rynku stołecznym.

3.Oszczędność pieniędzy

Kompleksowa obsługa informatyczna wcale nie jest droga, dlatego jest to najlepszy wybór dla tych przedsiębiorców, którym zależy na zredukowaniu kosztów związanych z działalnością bez rezygnowania z fachowego wsparcia.

Koszty profesjonalnej obsługi informatycznej dla firmy rozpoczynają się już od około 400-500 złotych miesięcznie, co oznacza znacznie niższy wydatek niż stworzenie stanowiska pracy dla informatyka.

4.Łatwa dostępność obsługi

Dużym plusem jest też łatwa dostępność wsparcia informatycznego. Obsługa informatyczna firm w Warszawie świadczona jest obecnie przez wiele firm. Ponadto można skorzystać z niej w wielu innych miastach na terenie całego kraju – także w mniejszych miejscowościach.

5.Większe bezpieczeństwo dla biznesu

Decydując się na obsługę informatyczną, firma może zredukować swoje ryzyko związane z działalnością pod kątem IT.

Obsługa pozwala na zapobieganie poważnym problemom, między innymi wykradzeniu kluczowych danych, ich utracie, awariom systemów informatycznych firmy. Niższe ryzyko to sprawna praca firmy i dbałość o jej dobry wizerunek.

6.Szybka reakcja

Aktualnie obsługa informatyczna firm pozwala na uzyskanie błyskawicznej pomocy w razie pojawienia się jakichkolwiek problemów. Można również skorzystać z niej 24 godziny na dobę, gdy firma oferuje wsparcie całodobowo.

7.Pomoc dostępna przez internet

W ramach obsługi informatycznej można również skorzystać ze wsparcia przez internet. To wygodne rozwiązanie wtedy, gdy liczy się natychmiastowe wsparcie. Wystarczy skorzystać z internetowego helpdesku, aby natychmiast otrzymać pomoc i zadbać o sprawne działanie swojej firmy.

 8.Przewidywalne koszty

Obsługa informatyczna firm najczęściej rozliczana jest w ramach abonamentu. To powoduje, że firma nie musi narażać się wtedy na nieprzewidziane koszty, jakie związane są z zamawianiem usług informatycznych. To zatem bardzo dobry wybór dla mniejszych firm, które nie dysponują sporym budżetem.

9.Perspektywa wyższych zysków

Gdy przedsiębiorca decyduje się na kompleksowe wsparcie IT, może on wtedy skoncentrować się na swojej działalności biznesowej, natomiast za sprawne działanie firmy pod kątem IT będą odpowiadać zewnętrzni specjaliści. W efekcie firma może dążyć do jeszcze wyższych zysków.

10.Profesjonalny wizerunek

Nie można zapominać również o tym, że obsługa informatyczna firm to także sposób na zadbanie o profesjonalny wizerunek w biznesie. Gdy firma korzysta ze sprawnie działającego zaplecza IT, jest mniej narażona na jakiekolwiek usterki, ataki, co powoduje, że może ona skutecznie budować zaufanie swoich klientów i kontrahentów.

Styl Życia Technologia